keskiviikko 28. maaliskuuta 2012

ajanrenki (7)

minun mielestäni Suomessa tulisi
kouluttaa lisää siivoajia tyttärelleni
ja lisää insinöörejä palkkaamaan
siivoajia

valmistui nopeasti pikavauhtia
valmistui personal shopperiksi
shoppasimme itsemme valmiiksi
mutta tarjolla ei ole enää kuin
yksi käytävä ja yksi hylly shoppaat
niin kuin käsketään ja luovutat
paikkasi seuraavalle ja sinä
pääset ostamaan oikeita tavaroita
sinulle miehellesi ja lapsillesi

etkö ymmärrä
siksi sinä oletkin vain
ja minä olen sentään

valmistui
työttömäksi
diplomityöttömäksi
työttömiä pitäisi
motivoida
kannustaa
pakottaa

osta työtön
tarjonta on laskenut hintaa
nyt halvalla
[protesti]

sitten tulee tämä yksi joka sanoo ettei neuvostoliitto toteuttanut oikeaa kommunismia ja oikea kommunismi on parasta ja sitten tulee tämä yksi joka sanoo että tämä  ja työttömyys ovat vapaan markkinatalouden häiriöitä eikä oikeaa vapaata markkinataloutta oikeassa vapaassa markkinataloudessa ei saa häiritä markkinoita ei saa puuttua markkinoihin kun oikeat ihka aidosti vapaat markkinat päättävät niin hyvää valuu kaikkialta hyvää valuu reisiä pitkin sinun sukkiisi minun taskuuni hänen hiuksiinsa heidän salkkuihinsa meidän matolle teidän 

setä joka on nähnyt 70-luvun kertoo sinulle
että tietää sentään jotain koska on nähnyt 70-luvun
että ymmärtää ja että hänellä on elämänkokemusta
sedällä on elämänkokemusta on vaikka muille jakaa
ja kyllä se jakaakin ilmaisia neuvoja nuorisolle
sedän elämänkokemuksella voisi elättää kokonaisia
kansoja

miehet jotka tietävät enemmän kuin naiset miehet jotka
tietävät enemmän kuin tytöt ja pojat miehet jotka ovat
sitä mieltä että vanhuuden viisaus ja nuoruuden sydän
miehinen harkinta  ja naisellinen eläytyminen miehet

:huokaus

ne vie ja tuo syrjäytyy ja syrjäyttää ne vie työn ja työttömyyden
niitä haalitaan rajattomasti niin paljon kuin mahdollista ja enemmän
hallitsematonta näettekö nuo minareetit senaatintorilla kuuletteko
rukouskutsuja kello neljä aamulla ja kuuletteko vain kaikuja suvivirrestä
oletko käynyt lääkärissä ooo-ooo-ooee!


[jo joutui armas aika ja suvi suloinen]


kukkahattutäditammattisuvaitsevatkaikensuvaitsevatkulttuurirelativistitsuvaitsevaistohirveäälymystöjamokuttajat ovat liittyneet yhteen eikä niitä voi erottaa kuin tavuviivoilla

maassa maan tavalla
hautausmaalla on hiljaista
joutomaalla on savista
siirtomaalla on isäntä
minä voitin loppuiko sinulta
argumentit minä voitin
väittelyn internetissä

meidän on taisteltava vastaan
kajautetaan internationaali

pojat
tytöt
naiset
ja miehet
kansan
urhokkaan


Tää on viimeinen taisto
ja suvi suloinen!


tyttö vapisee
pelkää
veli uhkasi
hakata hänet 
koska hän
oli häpäissyt
jonkun kunnian
koulun diskossa
vaikkei itsekään
tiennyt minkä
ja kenen

toisen kerran
ja mä hakkaan sut


tyttö erehtyy
katsomaan
sinua silmiin
ja sinä käsket
hänen painua
sinne mistä
tulikin vitun
neekeri

vitsi vitsi vitsi
hei älä ny loukkaannu
mä sanoin neekeri ihan läbäl
se ei ole puolueen linjan mukaista
mun kommentit on tarkoitettu sellaisille
jotka ymmärtää huumorii
ja  mun huumoril on kansan tuki
eikä Suomessa sitä paitsi ole rasismia 

ekaks mä olin ihan että ei saatana
mut sitten mä olin ihan että ei helvetti
eikö enää saa edes sanoa
voi jumalauta eikö enää saa edes sanoa
onko saatana sanominenkin kielletty
pitääkö aina olla niin vitun poliittisesti korrekti

hei koko kansa mukaan

Ei muuta johtajaa, ei luojaa
kuin kansa kaikkivaltias

Ei muuta johtajaa, ei luojaa
kuin kansa kaikkivaltias

Ei muuta johtajaa, ei luojaa
kuin kansa kaikkivaltias


aika tarttuva kertosäe
aika kiva melodia
ja jännä rytmi
kiva tanssia
mutta mites tämä

ja se Oolannin sota oli kauhea

ei ei ei lopettakaa
tuota ei kestä Erkkikään
inte ens Erik

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti